C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The

Por um escritor misterioso

Descrição

Ingres’s portrait of Louis-François Bertin (1832) has been universally accepted as a visual “apotheosis” of the newly powerful early 19th-century bourgeoisie in France. Here, we study the inconsistencies and contestation which contributed to this identification. Beginning with the moment of its first public exhibition in the 1833 Paris Salon, this article traces Bertin ’s evolving reputation as an image of its epoch, focusing on its reappearance in public first at the Bazar Bonne-Nouvelle in 1846, and then in the display of Ingres’s works at the Exposition Universelle of 1855. This leads to a critical assessment of how the picture’s role as a political emblem has been related to later assertions that it also exemplified the artist’s incipient modernism. The exhibition of works by Ingres at the Paris Salon d’Automne in 1905 allows us to take stock of claims made about the picture’s status in the early 20th century. However, in contrast to the habitual desire to modernise Ingres (and thereby to detach him from a lingering taint of academicism), this article argues that a key element in the reception of Ingres’s portrait in the second half of the 19th century is a recognition of its rootedness in values emanating from the Revolution of 1789, embodied both in the person of LouisFrançois Bertin and Ingres’s representation of him.
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The
Avec Isabelle Bourgeois, les romans sont médiévaux mais aussi locaux
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The Contested Afterlife of Ingres's Portrait of Louis-François Bertin
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The
Les bourgeois : des « Parasites » selon Nicolas Framont
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The
Le Bourgeois gentilhomme », de Molière, par Marcel Maréchal au Théâtre 14-Paris et par Laurent Serrano au Studio-Théâtre-Asnières (critique) - Les Trois Coups
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The
Pour en finir avec le petit-bourgeois en chacun de nous » par Alain Accardo
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The
Denis Podalydès en flagrant délit d'embourgeoisement théâtral – Coup de théâtre
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The
Julia Cagé et Thomas Piketty : « Le vote Macron est le plus bourgeois de l'histoire de France »
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The
Jean-Louis Forain, scène de prostitution et vices bourgeois - Salon du dessin
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The
Avec un pull, petit bourgeois sauvage
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The
IMG_3178D THE NETHERLANDS: PROFANE AND BOURGEOIS PAINTING
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The
Un bourgeois, c'est quoi ? pour Dali, Bourdieu, Ferré
C'est un bourgeois, mais non un bourgeois ordinaire”: The
A bourgeois in New France — The French-Canadian Genealogist
de por adulto (o preço varia de acordo com o tamanho do grupo)